Cikkek : A magyarok többsége egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert |
A magyarok többsége egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert
2007.02.22. 11:01
A GfK Hungária Piackutató Intézet által készített, a lakosság bioélelmiszerekkel kapcsolatos attitűdjét felmérő legutóbbi kutatás szerint négyből három magyar fogyasztó egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, s e szokásukon a jövőben sem kívánnak változtatni. A vásárlók a biológiailag ellenőrzött minőséget főként zöldség- és gyümölcs-, kenyér és ivólevek vásárlásakor tartják szem előtt. www.gfk.hu
A biominőség főként zöldség- és gyümölcsvásárláskor fontos
lA GfK Hungária legutóbbi felmérésében kutatta a bioélelmiszerek vásárlási gyakoriságát és a fogyasztók által legkedveltebb ökológiai minőségű termékkategóriákat is.
A megkérdezés során kiderült, hogy a válaszadók több, mint háromnegyede – mintegy 76,5 százaléka – egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, további 13,4 százalékuk pedig csak nagyon ritkán tesz bevásárlókosarába ilyen terméket. A ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származó élelmiszert legalább heti gyakorisággal vásárlók aránya mindösszesen 3,1 százalékra tehető.
A bioélelmiszerek közül a kutatás szerint legnépszerűbbnek a bio zöldségek és gyümölcsök tűnnek. A tudatos biotermék-vásárlók 42 százaléka e termékcsoport árukínálatából választja a biológiailag ellenőrzött minőségűt. Biokenyeret közel minden harmadik, bio zöldség- és gyümölcslevet pedig minden negyedik biotermék-vásárló fogyaszt. A válaszadók 26,2 százaléka joghurtból, illetve kefírből, 25,8 százalék müzliből és müzliszeletből vásárol bioárut.
A bioélelmiszer beszerzési helyének meghatározására vonatkozó, több válasz megjelölését is engedő kérdésre a vásárlók legnagyobb arányban – 43 százaléka – a hipermarketeket említette. A válaszadók 25 százaléka piacon szerzi be az ökológiai minőségű élelmiszereket, 18 százalék a láncba szerveződött kisboltokat említette, míg 17 százalék nyilatkozott úgy, hogy ő maga termeli meg ezeket az élelmiszereket. A szaküzleteket, azaz bioboltokat a megkérdezettek 15 százaléka említette beszerzési forrásként.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
|